Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inteligentní řídící metody v automatizaci procesů řízení stavebních strojů
Vaverka, Michal ; Kopecký, Zdeněk (oponent) ; Voštová, Věra (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití inteligentních metod při řízení stavebních strojů na bázi GPS (DGPS) v kombinaci s využitím laserové nebo ultrazvukové technologie. Podrobněji je rozebráno zejména řízení pomocí robotické totální stanice a 3D řízení zahrnující digitální model staveniště. Nové trendy řízení jsou aplikovány zejména na vibrační válce, u kterých se zohledňuje i dosažení dostatečné míry zhutnění na základě on-line informací o stavu podloží.
Design ručně vedeného vibračního válce
Pažitný, Miroslav ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Témou práce je návrh designu ručne vedeného vibračného valca spadajúceho do kategórie ľahkej hutniacej techniky. Návrh prináša tvarové riešenie odlišujúce sa od stávajúcich produktov na trhu s dôrazom na ergonómiu a manipuláciu so strojom.
Návrh hydraulického okruhu pojezdu vibračního válce ASC 110
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh nového konceptu hydraulického okruhu pojezdu tahačového vibračního válce ASC 110. Jako hlavní parametr pro návrh hydraulického okruhu byla zvolena maximální teoretická stoupavost stroje. Po zvolení nové koncepce hydraulického okruhu pojezdu byly zvoleny vhodné hydraulické komponenty. Pro dostatečný návrh hydraulického okruhu byly vypočítány délkové a místní ztráty pro dvě různé rychlosti stroje. Hydraulické ztráty byly vypočítány i pro použití stroje v různých klimatických podmínkách. Byl navržen i nový koncept chlazení stroje a modelovány křivky ohřevu a chladnutí hydraulického okruhu. Pro účely porovnání stoupavosti a energetické bilance nově navrhnuté koncepce pojezdu oproti stávajícímu řešení, které je v současné době v sériové výrobě, byly oba stroje osazeny měřicími místy. Na obou strojích byly v jednotlivých větvích hydraulického okruhu měřeny např.: tlak, průtok a teplota a jiné. Z časových závislostí předem zmíněných parametrů bylo možné určit energetickou úspornost nově navrhnuté koncepce. Pro posouzení maximální možné stoupavosti byl měřen časový průběh sklonu svahu na kterém se stroj nacházel. Při porovnání obou řešení bylo zjištěno, že řešení se dvěma okruhy má výrazně lepší trakční vlastnosti při náročných aplikacích stroje, zejména pak při jízdě do kopce a z kopce. Tato koncepce má také vliv na menší spotřebu paliva a klade menší nároky na chladič hydraulického oleje vzhledem k jeho energetickým poměrům.
Synchronizované řízení dvou běhounů vibračního válce ARP95
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce předkládá řešení problému synchronizovaného řízení tandemového vibračního silničního válce ARP 95. Při vývoje tohoto stroje byla zjištěna nedostatečná synchronizace obou běhounů. Výše popsaný problém byl řešen postupnými úpravami bloku řízení. K odstranění problému vedlo správné vyhodnocení naměřených dat a pochopení chování stroje. Hlavním výsledkem bakalářské práce je odstranění nesynchronního chování obou běhounů, díky němuž bylo dosaženo maximální výsledné výchylky mezi oběma běhouny 0,2°. Synchronní řízení je velmi důležité při úpravě asfaltového povrchu silnic v okolí obrubníků a v současné době má stroj ARP 95 společnosti AMMANN nejpřesnější řízení na trhu.
Návrh hydraulického okruhu pojezdu vibračního válce ASC 110
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh nového konceptu hydraulického okruhu pojezdu tahačového vibračního válce ASC 110. Jako hlavní parametr pro návrh hydraulického okruhu byla zvolena maximální teoretická stoupavost stroje. Po zvolení nové koncepce hydraulického okruhu pojezdu byly zvoleny vhodné hydraulické komponenty. Pro dostatečný návrh hydraulického okruhu byly vypočítány délkové a místní ztráty pro dvě různé rychlosti stroje. Hydraulické ztráty byly vypočítány i pro použití stroje v různých klimatických podmínkách. Byl navržen i nový koncept chlazení stroje a modelovány křivky ohřevu a chladnutí hydraulického okruhu. Pro účely porovnání stoupavosti a energetické bilance nově navrhnuté koncepce pojezdu oproti stávajícímu řešení, které je v současné době v sériové výrobě, byly oba stroje osazeny měřicími místy. Na obou strojích byly v jednotlivých větvích hydraulického okruhu měřeny např.: tlak, průtok a teplota a jiné. Z časových závislostí předem zmíněných parametrů bylo možné určit energetickou úspornost nově navrhnuté koncepce. Pro posouzení maximální možné stoupavosti byl měřen časový průběh sklonu svahu na kterém se stroj nacházel. Při porovnání obou řešení bylo zjištěno, že řešení se dvěma okruhy má výrazně lepší trakční vlastnosti při náročných aplikacích stroje, zejména pak při jízdě do kopce a z kopce. Tato koncepce má také vliv na menší spotřebu paliva a klade menší nároky na chladič hydraulického oleje vzhledem k jeho energetickým poměrům.
Design ručně vedeného vibračního válce
Pažitný, Miroslav ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Témou práce je návrh designu ručne vedeného vibračného valca spadajúceho do kategórie ľahkej hutniacej techniky. Návrh prináša tvarové riešenie odlišujúce sa od stávajúcich produktov na trhu s dôrazom na ergonómiu a manipuláciu so strojom.
Synchronizované řízení dvou běhounů vibračního válce ARP95
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce předkládá řešení problému synchronizovaného řízení tandemového vibračního silničního válce ARP 95. Při vývoje tohoto stroje byla zjištěna nedostatečná synchronizace obou běhounů. Výše popsaný problém byl řešen postupnými úpravami bloku řízení. K odstranění problému vedlo správné vyhodnocení naměřených dat a pochopení chování stroje. Hlavním výsledkem bakalářské práce je odstranění nesynchronního chování obou běhounů, díky němuž bylo dosaženo maximální výsledné výchylky mezi oběma běhouny 0,2°. Synchronní řízení je velmi důležité při úpravě asfaltového povrchu silnic v okolí obrubníků a v současné době má stroj ARP 95 společnosti AMMANN nejpřesnější řízení na trhu.
Inteligentní řídící metody v automatizaci procesů řízení stavebních strojů
Vaverka, Michal ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití inteligentních metod při řízení stavebních strojů na bázi GPS (DGPS) v kombinaci s využitím laserové nebo ultrazvukové technologie. Podrobněji je rozebráno zejména řízení pomocí robotické totální stanice a 3D řízení zahrnující digitální model staveniště. Nové trendy řízení jsou aplikovány zejména na vibrační válce, u kterých se zohledňuje i dosažení dostatečné míry zhutnění na základě on-line informací o stavu podloží.
Inteligentní řídící metody v automatizaci procesů řízení stavebních strojů
Vaverka, Michal ; Kopecký, Zdeněk (oponent) ; Voštová, Věra (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití inteligentních metod při řízení stavebních strojů na bázi GPS (DGPS) v kombinaci s využitím laserové nebo ultrazvukové technologie. Podrobněji je rozebráno zejména řízení pomocí robotické totální stanice a 3D řízení zahrnující digitální model staveniště. Nové trendy řízení jsou aplikovány zejména na vibrační válce, u kterých se zohledňuje i dosažení dostatečné míry zhutnění na základě on-line informací o stavu podloží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.